محل تبلیغات شما سرور ایران

  1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، لازم است که ثبت نام کنید.

سئوی برون سایتی یا Off-Site چیست؟

شروع موضوع توسط baharesarmaast ‏27/11/16 در انجمن سئو (SEO)

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏9/7/16
    ارسال ها:
    31
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    همه‌ی اقداماتی که منجر به اعتماد گوگل به وب‌سایت شما و (البته محتوای آن) می‌شود و بابت آن، رتبه بهتری در نتایج جست و جو به شما می‌دهد «فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.»میباشد. البته! با یک تفاوت اصلی نسبت به فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.، و آن این که همه‌ی این اقدامات در بیرون از سایت شما اتفاق می‌افتد، مانند لینک سازی.

    در مقاله «فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.» اشاره کردیم که همه‌ی اقدامات لازم برای فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید. به ۲ دسته درون سایتی و برون سایتی تقسیم می‌شوند. شما برای رتبه گرفتن در یک یا چند کلمه کلیدی، ابتدا باید سئوی درون سایتی خود را استاندارد کنید (اگر این کار را تا حالا نکرده‌اید، دست از خواندن این مقاله بردارید!)؛ بعد از آن می‌رویم سراغ سئوی برون سایتی یا Off-Site، که به خصوص برای کلمات کلیدی رقابتی بسیار حیاتی‌ست.

    سئوی برون سایتی (Off-Site SEO) شامل چه کارهایی‌ست؟
    ۱) بک لینک گرفتن
    اگر وب‌سایتی به شما لینک بدهد، این لینک برای او یک «لینک خارجی»ست و برای شما یک «بک لینک». داشتن بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر، به نوعی اعتباری برای شماست. گوگل می‌خواهد بداند که شما تا چه حد معتبر هستید؟ تا چه حد درباره شما در وب‌سایت‌های مختلف صحبت می‌شود؟ تا چه حد (در آن موضوعی که می‌خواهید رتبه بگیرید) به عنوان یک مرجع شناخته می‌شوید؟ و…

    و اما اصلی‌ترین روش‌هایی که می توانید بک لینک بگیرید:

    1. خرید بک لینک: وب‌سایت‌هایی هستند که در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه (یا هر زمان‌بندی دیگر)، کلمه‌ای را در بخشی از وب‌سایت‌شان به صفحه مورد نظرتان لینک می‌کنند.
    نکته ۱: در خریداری بک لینک توجه داشته باشید که از وب‌سایت‌های اسپم و با رنک پایین و با موضوع غیرمرتبط خرید نکنید. گوگل به خریداری بک لینک بسیار حساس است و اگر متوجه شود که این کار را می کنید، برایتان دردسر می‌شود!

    نکته ۲: دقت کنید که به موقع، بک لینک‌هایی را که خریداری کرده‌اید، شارژ کنید! اگر بک لینک شما از سایتی پاک بشود، گوگل فرض را بر این می‌گذارد که شما لینک می‌خرید و این را به حساب فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید. شما می‌گذارد!

    1. تبادل لینک: برای مثال شما وب‌سایتی برای «تور ترکیه» دارید. با یک وب‌سایت که «تور تایلند» ارائه می‌دهد توافق می‌کنید که لینک شما را در وب سایتش قرار دهد و شما نیز همزمان با او (که لینک «تور ترکیه» شما را می‌گذارد)، در وب‌سایت‌تان لینک «تور تایلند» را قرار می‌دهید.
    2. ریپورتاژ خبری: بعضی از وب‌سایت‌ها حاضرند تا در ازای دریافت مبلغی، برای شما ریپورتاژ خبری درج کنند. Press Release، در واقع یکی از روش های فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید. است که برای سئو هم کاربرد دارد. باید متنی را (ترجیحا بالای ۴۰۰ کلمه) که شامل چند عکس و لینک شماست برای مسئول وب‌سایت مقصد بفرستید و او نیز باید این ریپورتاژها را با لینک Follow برای شما در وب‌سایتش درج کند.
    نکته: مراقب باشید که این ریپورتاژ را هیچ وقت پاک نکند! هرچند، عموما چنین اتفاقی نمی‌افتد.

    1. بلاگینگ: می‌توانید یک وب‌سایت یا وبلاگ را در موضوعی مرتبط با کلماتی که می‌خواهید در آن رتبه بگیرید بسازید و در آن به تولید محتوای بی‌طرفانه بپردازید. هر از چندگاهی هم در آن می‌توانید به وب‌سایت خودتان لینک بدهید و یا در آن ریپورتاژ خبری بروید.
    نکته: مواظب باشید تا در وب‌سایت یا وبلاگ مذکور، بیش از حد به خودتان لینک ندهید و گاهی حتی به همکاران‌تان هم لینک بدهید (البته نه همکاران ایرانی، که رقیب‌تان هستند! (مثلا اگر آژانس مسافرتی هستید می‌توانید به Tripadvisorیا Booking هم لینک بدهید!)

    1. فعالیت در فروم‌ها: انجمن‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید با عضویت در آن‌ها به اشتراک‌گذاری مطالب و درج بک لینک بپردازید.
    نکته: ترجیحا در فروم‌هایی فعالیت کنید که با موضوع وب‌سایت‌تان هم‌خوانی داشته باشند؛ و یا اگر می‌خواهید در فروم‌های عمومی فعالیت کنید، لینک سازی و مطلب گذاری را در زیرانجمن‌های مرتبط با کسب و کارتان انجام دهید.

    1. کامنت گذاری: برخی از وب‌سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در زیر پست‌هایشان نظر (Comment) بدهید. نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و آدرس وب‌سایت، اطلاعاتی‌ست که از شما می‌خواهند. در باکس بعدی نظرتان را می‌نویسید و اگر نظرتان به تایید نویسنده رسید (برای بعضی از وبلاگ‌ها و وب سایت ها تایید نویسنده هم لازم نیست) کامنت شما به همراه لینک وب‌سایت‌تان در زیر آن پست درج می‌شود.
    نکته: کامنت‌های مرتبط و توضیحات تکمیل کننده بنویسید. بعضی‌ها می‌روند و برای مطالب دیگران کامنت‌هایی مانند «مرسی از سایت خوبتون!» یا «عالی بود ممنون» استفاده می‌کنند و فقط می‌خواهند یک لینک بگیرند! شما این طور نباشید! مرتبط بنویسید! (برای مثال در زیر این پست می‌توانید نظری دو جمله‌ای درباره خریداری بک لینک بنویسید.)

    نکته۲: فکر می‌کنیم لازم به گفتن نیست که در زیر خبر کشف آب در مریخ، کامنت رزرو هتل نگذارید! به دنبال مطالب مرتبط بگردید و در آن جا کامنت بزنید.

    مثال: نگاهی به شاهکار هموطنان‌مان در زیر این پست بیندازید و سعی کنید این گونه نباشید!فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.


    1. بنرهای تبلیغاتی: بنرهای تبلیغاتی اگر با لینک Follow باشند می‌توانند برای شما یک بک لینک به حساب بیایند. (هرچند لینک‌های NoFollow هم بک لینک هستند، اما تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبه شما در نتایج گوگل ندارند، با این حال که بودنشان لازم است.)
    2. بک لینک طبیعی: مطالبی با ارزش تهیه کنید. بسیاری از خبرگزاری‌ها، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها ممکن است خبر یا مقاله شما را بازنشر کرده و به وب‌سایت شما (به عنوان منبع نوشته) لینک بدهند.
    3. توافق: فرض کنید وب‌سایتی راجع به دامپزشکی دارید. می توانید با دانشگاه شهرتان صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید تا لینک شما را به عنوان یک مرجع در وب سایت دانشگاه قرار دهند.
    ۲) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
    در شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس، توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، Pinterest، تلگرام (کانال)، آپارات، یوتیوب و… فعالیت داشته باشید. به این نکته‌ها و توصیه‌ها دقت کنید:

    • تولید پست مرتبط: تولید محتوای مرتبط با موضوع وب‌سایت‌تان را در شبکه‌های اجتماعی در برنامه کاریتان بگذارید (به خصوص در گوگل پلاس، گوگل پلاس و توییتر و باز هم تکرار می کنیم: گوگل پلاس!!!). حتما هم نباید این محتوا منحصر به فرد باشد. می توانید مطالب وب سایت تان را در آن بازنشر کنید. مانند فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
    • هشتگ: استفاده از هشتگ‌های مرتبط با کسب و کارتان را فراموش نکنید. گوگل برای وب‌سایتی که در شبکه‌های اجتماعی و با هشتگ‌های مرتبط با کسب و کارش محتوا تولید می‌کند ارزش زیادی قائل است!
    • افزایش لایک و اشتراک: تا می‌توانید لایک و Share به دست بیاورید (البته نه لایک Fake). مسلما محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذرای بالایی دارند، در نزد گوگل ارزش بالایی پیدا می‌کنند.)
    • ترافیک از Social Media: شما احتیاج دارید که مقداری ترافیک (کلیک) از شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت‌تان داشته باشید. این برای فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید. شما لازم است.
    [​IMG]
    فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، متناسب با مخاطبان آن، و جذب طرفدار برای محتوای وب‌سایت‌تان
    ۳) تبلیغات PPC گوگلی
    این نوع از تبلیغات نیز یکی از روش‌هایی‌ست که علاوه بر جذب ترافیک هدفمند به وب‌سایت‌تان، به ارتقای رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد.

    [​IMG]
    تبلیغات گوگلی (Google Adwords)
    ۴) بازنشر محتوای وب‌سایت‌تان
    معمولا وقتی یک محتوا باارزش باشد، همه درباره آن حرف می‌زنند، آن را به اشتراک می‌گذارند، Copy/Paste می‌کنند و منبع می‌زنند و یا می‌دزدند!! سعی کنید تا محتوای وب‌سایت‌تان را (محتوای صفحات اصلی، مقالات و…) در خبرگزاری‌ها، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… بازنشر کنید. اگر هم کسی از وب‌سایت‌تان کپی کرد و نامی از شما نبرد، خیلی هم عصبانی نشوید. گوگل تشخیص می‌دهد که آن وب‌سایت از شما کپی کرده و این موضوع اتفاقا به نفع (سئوی) شماست و به ضرر او.

    ۵) ثبت در نقشه گوگل
    موقعیت مکانی خودتان را در گوگل ثبت کنید. این برای Local SEO یا سئوی محلی شما اثر بسیار مثبتی دارد و باعث می شود تا احتمال دیده شدنتان در نتایج جست و جو، توسط کسانی که در محدوده جغرافیایی شما Search می‌کنند بیشتر شود.

    به مقاله‌ی «فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.» مراجعه کنید.

    [​IMG]
    ثبت در نقشه گوگل

    منبع: فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده کنند. برای عضویت اینجا کلیک کنید.