محل تبلیغات شما سرور ایران

  1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، لازم است که ثبت نام کنید.

ترفندهایی طلایی برای درمان تهوع صبحگاهی در بارداری

شروع موضوع توسط NadyA ‏13/3/18 در انجمن مقالات پزشکی

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/17
    ارسال ها:
    458
    تشکر شده:
    2,820
    امتیاز دستاورد:
    114
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    آشفته بازار !
    چگونه از تهوع صبحگاهی در بارداری جلوگیری کنیم
    همه خانم ها دچار تهوع در بارداری نمی شوند اما در بعضی موارد تهوع صبحگاهی دربارداری با مادرهمراه است و حتی به کاهش وزن مادر در برخی ماه ها و اضافه نشدن میزان طبیعی وزن در ماه های دیگرمی انجامد. اگر شما هم باردار هستید و تهوع صبحگاهی امان تان را بریده، بهتر است بدانید به جز قرص های معمولی که مصرف می کنید می توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل از روزهای بارداری تان لذت بیشتری ببرید.برای باخبر شدن از فوت و فن های طبیعی برای جلوگیری از تهوع صبحگاهی در بارداری این قسمت از نمناک را از دست ندهید. [​IMG]

    راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از تهوع صبحگاهی در بارداری
    ویار بارداری به این دلیل در اوایل صبح بروز می یابد که از شب گذشته چیزی نخورده اید، بنابراین بهتر است پس از بیدار شدن چیزی بخورید. برای این کار می توانید چند خوراکی مناسب را کنار تخت خود بگذارید. به این ترتیب، وقتی از خواب بیدار می شوید و می بینید که حالت تهوع دارید، می توانید سریعا چیزی بخورید تا از شر آن خلاص شوید .

    خنک بمانید سعی کنید خود را از درون خنک کنید. با وجود اینکه لم دادن روی مبل و دراز کشیدن زیر پتو حس خوبی به خانم های باردار می دهد، بهتر است کمی هوای خنک را نیز امتحان کنید و از آثار شگفت انگیز آن بهره مند شوید .حدود نیمی از زنان مبتلا به ویار بارداری در حدود هفته 14 کاملاً بهبود می یابند .

    [​IMG]

    آشنایی با روش های طبیعی برای جلوگیری از تهوع صبحگاهی در بارداری
    در طول روز میان وعده بخورید با اینکه خانم های باردار از لحاظ تخصصی باید به جای دو نفر غذا بخورند، عادات غذایی آنها به تدریج شبیه عادات غذایی پرندگان می شود. بهتر است همیشه چند میان وعده سالم در دسترس تان باشد. میوه و آجیل خشک گزینه های خوبی هستند. توجه داشته باشید که بدن شما در این دوران به وعده های غذایی بیشتر و کم حجم تری نیاز دارد. به حرف معده خود گوش کنید و هر موقع که تهوع داشتید، چیزی بخورید .

    نعناع و زنجبیل، دوستان همیشگی شما نعناع و زنجبیل دوای درد تهوع و استفراغ اند. چای نعناع و زنجبیل، شیرینی و مکیدن آبنبات برای شما مفید خواهد بود .
    اگر نمی خواهید تمام روز آبنبات بخورید، بهتر است از بخور نعناع و زنجبیل استفاده کنید. برای این کار می توانید یک قطره از روغن نعناع یا زنجبیل را روی دستمال کاغذی ریخته و هر از گاهی آن را تنفس کنید .
    همچنین انجمن بارداری آمریکا این غذاها را برای کمک به تخفیف به تهوع صحبگاهی پیشنهاد می کند :
    * غذاهایی که می توان به صورت سرد مصرف کرد، از جمله ساندویچ های سرد، سبزی ها و میوه های خام مانند لیمو یا زنجبیل تازه یا سالاد سرد. از سس ها، چاشنی ها و ادویه اجتناب کنید .
    * غذاهایی که خیلی ادویه دار یا طعم دار نیستند، مانند سوپ های یا آبگوشت های ساده، یا سیب زمینی آب پز ساده .
    * بیسکویت شور و چوب شور .
    * ژله و بستنی یخی .
    * چای نعناع .

    [​IMG]


    غلبه بر تهوع بارداری با روش های طبیعی


    استفاده از لیمو ترش تازه

    استنشاق بوی لیمو ترش تازه برای بسیاری از خانم های باردار می تواند به عنوان درمان معجزه آسای حالت تهوع و استفراغ به حساب آید. به بانوانی که معمولاً در زمان های خاص مثلاً صبح ها دچار حالت تهوع می شوند، توصیه می شود که یک قاچ لیمو ترش در نزدیکی خود قرار دهند تا با بو کشیدن آن بتوانند بر این حالت غلبه کنند. مصرف خوراکی لیمو ترش هم می تواند راه مناسبی باشد. اما اگر معده فرد خالی است، هرگز توصیه نمی شود که لیموترش تازه را به تنهایی مصرف کنند، بلکه ترجیحاً باید با آب ولرم و شکر مصرف شود .

    مصرف ویتامین B6

    طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده است که کمبود B6 در خانم های باردار، یکی از علل اصلی حالت تهوع در آن ها می باشد. بنابراین مصرف غذاهای حاوی ویتامین B6 و یا مکمل های دارویی آن تحت نظر پزشک زنان و زایمان می تواند تا حد زیادی از مشکلات تهوع در دوران باردار بکاهد . ویتامین B6 در دوران بارداری تحریکات معده را که منجر به بروز تهوع و استفراغ می شود را کاهش می دهد. ویتامین B6 از جمله ویتامین های محلول در آب است که در رفع تهوع موثر است. این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد:گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم کامل، سبوس گندم، جگر، قلوه، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ، شیر، انگور، طالبی، آناناس، سیب، پرتقال، گلابی و هلو .
     
    جواد 1357 از این پست تشکر کرده است.